صدا و سیمای انقلابی و کپرهای جنوب

0
1430

ماهنامه فرهنگی- تحلیلی راه، شماره ۱۸ – ۱۹؛ چند سالی است تلویزیون انقلاب اسلامی‌با فوتبالی کردن فضای جامعه و پخش مستقیم لیگ‌های ایتالیا ، انگلیس، آلمان، اسپانیا، جام باشگاه‌های اروپا و… اسباب تخدیر و منفعل کردن جامعه ، به‌ویژه جوانان را فراهم نموده و از این قضیه نه تنها هیچ ناراحتی به خود راه نمی‌دهد، بلکه به آن افتخا‌ر هم میکند. این ایام مسئله‌ای ذهن مرا به خود مشغول کرده بود که آیا یک جام ارزشش از جان مستضعفانی که در کپرهای جنوب با گرمای بالای ۵۰ درجه و با حداقل امکانات زندگی میکنند بیشتر است؟ آیا اینها حق ندارند دیده شوند، صداوسیمای انقلابی! ما هر روز قبل و بعد از هر بازی جام جهانی ساعتها وقت برای تحلیل افکار مربی ، بازیکنان و آنالیز تیمها و مسائل حاشیه‌ای و خانوادگی آنها  می‌گذارد که نه به درد پیشرفت کشورمان و نه به درد قشر جوانمان می‌خورد، آنقدر این مسئله ضریب داده شده است که حتی بچه‌های انقلابی! هم تلویزیون بدون تحلیل فوتبال و پخش مستقیم انواع لیگ‌ها را یک نوع عقب افتادن از مسائل جهانی میداند! اما صداوسیمای انقلابی! ما که با تمام توان و با استفاده از مجرب ترین نیروهای خود و با پخش مسابقات در پربیننده ترین ساعات فوتبال را تشریح میکند آیا به خود اجازه داده است که نظیر همین اتفاق را درباره محرومین و مستضعفین انجام دهد و با پوشش رسانه ای دادن به عمق محرومیت آنها به دنبال چاره ای برای درد آنها بگردد یا نه همچنان درگیر این باشد که فلان بازیکن اسپانیا آیا در ترکیب ثابت تیم قرار می‌گرد یا نه؟ اگر نه چرا؟ اگر بله چرا؟
انگار یادمان رفته فریادهای قلب تپنده مستضعفین جهان را که میفرمود: فقرا و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنمائیم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم.
شاید بعضی‌ها دوران امام را فراموش کرده‌اند، اما همین چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند: البته در کشور ما، مثل خیلی جاهای دیگر قشر محروم و فقیر و پابرهنگان و روستائیان و طبقات مستضعف بیش‌تر مظلوم واقع شدند. در حق آنها، احتمال مظلومیت قوی‌تر است تا فلان آدم پولدار، چیزدار، زمین‌دار وسیع‌الامکان.
براستی که بسیاری از مردم کشورمان هنوز از عمق محرومیت موجود در روستاها که حاصل اهمال کاری و تبعیض سالیان دراز مسئولین مربوطه می‌باشد آگاهی لازم را ندارند و یکی از مقصرین و مسببین این بی بصیرتی صداوسیماست، صداوسیمایی که متأسفانه فقط به فکر پخش کردن سریال‌های کره‌ای ، پشتیبانی کامل فوتبال‌های روز دنیا، سریال‌های روتین شبانه و… است پس فاصله‌هاست تا صداوسیمای انقلابی.
به هرحال ما با این نوع برنامه سازی به سمتی میرویم که این‌جان‌های فراموش شده انقلاب که همان مستضعفین و محرومین‌اند به‌دست فراموشی سپرده می‌شوند، و خلاصه یادمان نرود مطالبه رهبر انقلاب که هنوز بر زمین مانده است که فرمودند«ما برای اجرای عدالت آمده‌ایم ، قشر محروم مردم بلندگو و تریبون ندارد»

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید